Loon naar werken? Wat kledingmerken doen (en laten) voor een leefbaar loon.

gepubliceerd 10-06-2014 06:00, Laatste wijziging: 06-01-2015 15:43
In het rapport 'Loon naar werken? Wat kledingmerken doen (en laten) voor een leefbaar loon' onderzoekt de Schone Kleren Campagne de inspanningen die kledingmerken leveren om een leefbaar loon voor kledingarbeiders mogelijk te maken. Het rapport laat zien dat meer dan de helft van de merken in hun gedragsscode aangeeft dat het loon voldoende moet zijn om basisbehoeften te dekken. Maar 21 van de 171 merken zetten geloofwaardige stappen op dit gebied. Alleen de merken van Marks and Spencer en Inditex (Zara, Bershka) hebben een begin gemaakt met het verhogen van lonen. De andere 150 merken laten het afweten, en zetten te weinig of onvoldoende stappen.
Loading

PDF document icon SKC_Brands_DEF3.pdf — PDF document, 5.71 MB (5990146 bytes)

Navigatie