Nieuws 2016

gepubliceerd 15-08-2012 09:30, Laatste wijziging: 18-02-2016 11:57

24 april 2016: Remembering Rana Plaza: drie jaar na de ramp

24 april 2016: Remembering Rana Plaza: drie jaar na de ramp
22-04-2016 13:53

Drie jaar na de ergste ramp in de kledingindustrie ooit is de strijd voor goede en veilige arbeidsomstandigheden nog niet gestreden. Een nieuw rapport geeft inzicht in de vooruitgang en uitdagingen in de kledingindustrie in Bangladesh.

Lees verder...

Drie jaar na Rana Plaza nog steeds onveilige fabrieken in Bangladesh

Drie jaar na Rana Plaza nog steeds onveilige fabrieken in Bangladesh
21-04-2016 12:39

De instorting van het Rana Plaza gebouw op 24 april 2013 schokte de wereld. Dit artikel geeft een overzicht van de huidige stand van zaken.

Lees verder...

Kom je naaien? Vrijwilligers gezocht!

Kom je naaien? Vrijwilligers gezocht!
08-04-2016 10:07

Voor een actie in mei in Amsterdam zoeken we vrijwilligers die minimaal 2 uur willen werken achter de naaimachine. Ervaring is niet vereist, wel een beetje handigheid met de naaimachine. Kom ervaren hoe het is om te werken aan de kleding die je draagt. Heb je interesse en ben je beschikbaar in de periode van 10 t/m 15 mei, meld je aan!

Lees verder...

Convenant duurzame kleding nog te weinig om het lijf

Convenant duurzame kleding nog te weinig om het lijf
10-03-2016 11:10

Ondanks nuttige verbetercyclus ziet Schone Kleren Campagne onvoldoende reden om zich aan te sluiten

Lees verder...

Weer grote brand in fabriek Bangladesh

Weer grote brand in fabriek Bangladesh
19-02-2016 14:42

Op de ochtend van 2 februari brak er een flinke brand uit in een kledingfabriek in Bangladesh. Volgens publieke data werkt de fabriek voor H&M en het Amerikaanse merk JC Penney. Vanwege het vroege tijdstip van de brand vielen er gelukkig maar een aantal gewonden.

Lees verder...

Resultaten enquête Wij willen schone kleren!

Resultaten enquête Wij willen schone kleren!
04-02-2016 17:16

Begin januari deden we de oproep om met ons mee te denken over onze campagnes. We kregen bijna 400 reacties op onze online survey. Daarnaast nodigden we een aantal mensen uit voor een focusgroep. Hieronder vind je de belangrijkste resultaten.

Lees verder...