Archief

gepubliceerd 20-08-2012 14:30, Laatste wijziging: 25-06-2014 11:41

Schone Kleren Campagne bestaat 20 jaar

Schone Kleren Campagne bestaat 20 jaar

De Schone Kleren Campagne (SKC) is in 1989 ontstaan met een actie voor de deur van C&A.

Lees verder...

“Joseph” Robin in schone kleren

“Joseph” Robin in schone kleren

Musical- en televisiester Robin van den Akker is de nieuwe ambassadeur van de Schone Kleren Campagne (SKC). De SKC zet zich in voor betere arbeidsomstandigheden in de internationale kledingindustrie.

Lees verder...

de Volkskrant: 'Uitbuiting bij Aldi en Lidl'

de Volkskrant: 'Uitbuiting bij Aldi en Lidl'

Amsterdam - Stuntsupermarkten Aldi en Lidl verkopen kleding die onder erbarmelijke omstandigheden wordt geproduceerd.

Lees verder...

Telegraaf: wel blijven kopen bij 'foute' winkels

Telegraaf: wel blijven kopen bij 'foute' winkels

AMSTERDAM - Volgens onderzoek van de Nederlandse Schone Kleren Kampagne zijn de arbeidsomstandigheden van Aziatische werknemers bij toeleveranciers van onder andere de Lidl en de Aldi beroerd.

Lees verder...

Trouw: Schone kleding zit veel lekkerder

Trouw: Schone kleding zit veel lekkerder

Duurzaam leven, de stand van zaken. Slechte arbeidsomstandigheden, milieuvervuiling. Aan veel kleding hangt een luchtje.

Lees verder...

Nog steeds misstanden bij Olympische sponsors

Bij de productie van sportkleding en andere producten voor Olympische sponsors komen nog steeds grove misstanden voor.

Lees verder...